Sabtu, 23 Ogos 2014

Puteri Nur Balqis Qaisara

Credit For Me : Bab 17
Teks By : Lyly Affazreen Abdul Latiff


Kereta yang di pandu Ku Naz memasuki Hentian Rehat dan Rawat Seremban."Kita minum dulu, saya mengantuk pula.Dah lama tak drive jauh ni,"Balqis menurut sahaja.Dia juga ingin ke toilet untuk mencuci muka kesan dari menangis tadi.


"Saya tunggu di luar, jangan ke mana-mana kalau saya tak keluar lagi,"Balqis hanya menganggukkan kepalanya sahaja, malas untuk menjawab.


Selang 10 minit, Ku Naz masih belum keluar, Balqis rasa tidak selesa kerana ada sekumpulan lelaki, mungkin mat-mat motor memandang ke arahnya sambil tersenyum-senyum.Petang-petang macam ni semua boleh jadi.Kebetulan toilet yang Balqis masuk tadi jauh sedikit dari kedai-kedai yang menjual, ini di sebabkan toilet sedia ada masih dalam keadaan renovation.


"Hai adik manis, boleh kenal?"Sapa salah seorang mat motor,Balqis tidak senang hati kerana beberapa orang lagi kawan-kawannya datang menghampiri Balqis."Alamak bisulah awek kau usha nie Mat,tapi cantik,"Kawannya lagi seorang cuba mengusik Balqis, hujung tudung Balqis di tarik-tarik.


"Hoi!!! Korang buat apa pada isteri aku?"Balqis terkejut tiba-tiba dia di peluk dari belakang, rupanya Ku Naz.


"Alamak bini lu ker brother?Sorrylah, gua ingat tak de orang punya,blah kawan..."Mat motor tersebut berlalu, nasib tidak berlaku apa-apa yang tidak di ingini.


"Jom,""Awak, boleh lepaskan saya,""Boleh sabar tak,nanti mat-mat motor tue kata apa, awak tengok diorang masih pandang sini.Nanti saya lepaskan tangan awak, diorang ingat kita bukan suami isteri nanti,nak ker?"Dalam keterpaksaan,Balqis terpaksa merelakan sahaja tindakan Ku Naz terhadap dirinya,ini kerana dia akui mat-mat motor tersebut masih memandang ke arah mereka.


"Awak,kita beli air jer lah,saya tak selesalah.Lagipun dah nak hampir maghrib,nanti abang Iwan lama pula tunggu,"Ku Naz hanya mengikut sahaja kata-kata Balqis,dia juga merasa ketidakselesaan gadis di sebelahnya.


Hampir ke jam 8 malam barulah sampai di rumah abang sepupunya.Apabila kak Nadia memeluknya,serta merta air mata Balqis mengalir.


"Qis...jangan menangis lagi,redho apa yang berlaku,""Dah Qis, ni dah solat belum?""Dah bang, kami solat dekat masjid tadi,"Ku Naz menjawab bagi pihak Balqis.


"Kalau macam tu, Nad buatkan air, mesti diorang penat ni,"Nadia menganggukkan kepalanya.Balqis terus mengikut sahaja isteri abang sepupunya ke dapur.


"Ku Naz, takziah dari abang,maaflah lepas arwah kebumi abang terus balik, kak Sarah kamu tak berapa sihat,""Tak mengapa bang,saya faham,""Terima kasih jaga Qis untuk beberapa hari ni,abang tahu adik abang banyak susahkan kamu sekeluarga,""Bang,jangan cakap macam tu, mom dengan papa dah anggap Balqis macam anak sendiri, dia juga bakal isteri arwah,"


Hazwan memandang Ku Naz."Kenapa bang?"Belum sempat Hazwan menjawab, terdengar jeritan isterinya di dapur.

Tiada ulasan: