Ahad, 24 November 2013

Salam Tengahari Sabtu

Assalammualaikum wbt...

Pagi yang sejuk, hujan dari tengah malam, mesti ramai yang masih tarik selimut lagikan jika tiada aktiviti hendak di buat hari ini.Bestnya..Hari ini saya baru berkesempatan mencoret di blog, selama 2 hari saya sibuk menguruskan beberapa perkara.

Sebelum mencoret lebih panjang, saya nak ucapkan salam takziah pada kawan satu office kerana kehilangan ayahnya semalam,Muhammad Aiman Bin Ashari.Semalam Aiman kerja, duduk sebelah saya, saya antara orang pertama yang tahu ayahnya sakit dada on the way balik dari Kuala Lumpur selepas menghadiri meeting di sana.Ayahnya berhenti di hentian rehat (RNR) Pagoh kalau tidak silap saya, hubungi Aiman mengatakan sakit dada.Mungkin sudah di takdirkan yang Allah SWT lebih menyayanginya, lebih kurang pukul 5 petang semalam arwah menghembuskan nafas terakhir tanpa Aiman dan sesiapa kerana mereka sekeluarga on the way dari Johor Bahru ke sana selepas mendapat berita tersebut.Moga Aiman sekeluarga tabah menghadapi semua ini, kita redhokan arwah pergi dahulu.Saya hormat ayahnya kerana arwah salah seorang Pegawai PPD JB, jika saya ingin dapatkan pengesahan sijil-sijil,saya selalu meminta ayahnya untuk sahkan.Moga rohnya di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.Pemergian beliau di petang Jumaat, adalah penghulu bagi segala hari.Al-Fatihah.
Hero-hero saya sekarang sedang seronok bercuti di kampung saya di Negeri Sembilan.Saya dan suami tidak dapat turut serta kerna sibuk.Saya kena kerja,kuliah lagi, en suami pula sibuk nak siapkan Pencawang sevepat mungkin sebelum kami nak bercuti dalam minggu kedua bulan depan. Tak mengapalah, biar anak-anak suka ria di kampung dahulu,kami habiskan segala kerja yang ada dahulu.

Sebentar lagi saya akan ke kuliah bagi subject Pengenalan Kepada Kejuruteraan Industri dengan Dr.Izmir.Minggu sebelum ini saya terpaksa ponteng kuliah (tapi inform Dr. Izmir tau),kerna abanglong tidak sihat dan baru keluar hospital.Pengorbanan yang terpaksa saya lakukan.Test 1 untuk subject ini juga saya belum ambil, InsyaAllah hari ini saya akan berbincang dengan Dr.Izmir dan beberapa orang kawan-kawan yang belum ambil test tersebut.

Oklah,nanti saya bercerita lagi.Saya doakan moga hari ini lebih baik dari semalam buat kawan-kawan serta untuk saya sekeluarga juga.Amin.

Wassalam.

Tiada ulasan: