Khamis, 21 November 2013

DAN SEBENARNYA...CINTA

Dan Sebenarnya... Cinta
 
Synopsis - Novel no.98
Harga :
Semenanjung RM 23
Sabah/Sarawak RM 26
Rate : 8.5/10
Nama saya Nur Sufrina binti Abdul Razak. Seorang pelajar universiti dan sangat berminat dalam bidang penulisan. Gadis yang biasa-biasa saja, tetapi orang kata senyuman saya manis. Tapi tak ada sesiapa pun yang tahu, saya memikul tanggungjawab yang sangat berat. Ya, tanggungjawab selepas peristiwa hitam itu terjadi dalam hidup saya dan keluarga saya.

 “Kalau apa-apa jadi kat akak, tolong akak jaga anak ni.  Lindungi dia macam anak Suf sendiri.  Kakak merayu.  Jangan benarkan Firdaus ambil anak ni!  Jangan benarkan!  Janji dengan kakak.  Ya, Suf?” – Nur Sazrina

Ya, Rohaizat memang sentiasa ada ketika saya susah dan senang. Tapi saya masih tak pasti. Adakah dia orangnya?

“Kenapalah Sufrina?  Kalau awak tak cintakan saya, saya tak boleh salahkan awak.  Tapi kenapa saya tak boleh lupakan awak?  Kenapa mesti awak yang saya cinta?!” – Rohaizat

Tiba-tiba, dia hadir. Saya asyik tersenyum sendiri apabila teringatkan sikap egonya itu.
“Tak elok perempuan marah.  Nanti cepat berkedut.  Tengok, kedut-kedut kat muka awak tu dah makin nampak.” – Amirul Haikal

Adakah dia sebenarnya yang saya cari selama ini? Tapi, saya takut dia tak dapat menerima kehidupan saya yang sebenarnya…

“Saya cuma lelaki bodoh yang sentiasa ditipu oleh perempuan yang sama!” – Amirul Haikal

Akhirnya, siapakah yang menjadi pilihan hati saya, sedangkan sangat sukar untuk saya membuat keputusan ini? Saya memang sayangkan dia! Tapi kalau saya memilih dia, mampukah dia menerima kehidupan saya yang sebenarnya.
 

Tiada ulasan: